SAYU slaví narozeniny! Rozhovor se zakladatelkami značky

SAYU letos slaví výročí 3 roky od spuštění e-shopu, které připadá na 5. listopadu. Jak tuto dobu hodnotí zakladatelky Jana Mohlová a Magdaléna Gucfová? Jaké byly začátky podnikání a co by poradily ostatním? Kde vidí značku SAYU do budoucna? A jak se změnil jejich vztah jako (skoro)tchyně a (skoro)snachy? To vše a mnohem více se dozvíte v následujícím rozhovoru. :)

Jak dlouho trvalo, než se váš nápad zhmotnil do podoby prvních kalhotek? Byl to náročný proces?

Jana: Trvalo to asi rok... Měli jsme štěstí, potkali jsme spoustu úžasných a schopných lidí, kteří nám pomohli zhmotnit naši vizi. Samotný začátek byl vzrušující, spousta nových věcí a podnětů. Samozřejmě to nebylo jednoduché, ale šla jsem do toho s nadšením a maximálním nasazením.

Majda: Když na to vzpomínám zpětně, mám dojem, že samotný vývoj produktu šel poměrně hladce. Nějakou dobu trvalo, než jsme našli ty pravé partnery, ale vybírání materiálů, návrhy střihů, vhodná technologie... vše šlo poměrně ráz na ráz. Za rok jsme měli hotovo.

Zakladatelky SAYU Magdaléna Gucfová a Jana Mohlová

Co byste poradily svému mladšímu já, které teprve začíná s podnikáním?



Jana: Určitě smluvně stvrdit všechny důležité spolupráce a písemně podložit ústní dohody, to ušetří hodně starostí!

Majda: Potvrdilo se mi, že je důležité se nebát a jít do toho s tím, že to dobře dopadne. Sobě bych asi poradila více si věřit a nedělat si z vlastních nápadů svá miminka, která je potřeba prosadit stůj co stůj. :) Osvědčilo se nám si na činnosti, které nás nebaví nebo nám nejdou, najít lidi, kteří to udělají za nás. Čas máme jen jeden!

Můžete prozradit nějaký fuck-up, který se vám stal?

Majda: Náš největší fuck-up je podcenění smluvní podloženosti klíčových spoluprací. V jeden moment to bylo velmi dramatické, protože s námi ukončil spolupráci výrobce membrány. Nakonec to ale dopadlo ještě lépe, protože jsme získali jako výrobce Technickou univerzitu v Liberci... Ze začátku jsme přirozeně nebyli schopni rozeznat potenciál různých příležitostí, a tak jsme investovali nepřiměřené množství energie do projektů, které nedopadly nebo vyšuměly. Za jeden z nejvíce emočně náročných momentů považuji odchod Pavla z vedení firmy. Fuck-up to byl v tom, že jsme to nerozřízli dříve, poměrně dlouho to fungovalo na křeč, která nás stála mnoho zbytečné energie. :)

Co vás na vaší práci baví nejvíc a co nejméně? 



Jana: Nejméně určitě účetní věci a podobná témata. Pak IT. A nejvíce miluju ten moment, kdy se zhmotní naše vize nového modelu, kdy poprvé držíme v rukách a můžeme na sobě vyzkoušet novinku, co jsme navrhly. To je úžasný moment, co mě nabíjí. A pak komunikace s pozitivními lidmi, to je nádherné.

Majda: Nejvíce mě baví vytváření zcela nového modelu, focení a kreativní tvorba pro sociální sítě. Opravdu mě nebaví věci typu zřizování elektronického podpisu, se kterým jsem se musela popasovat zrovna minulý týden. :D 

Jak zvládáte skloubit pracovní život s rodinným? Zbyde vám i čas na sebe? 

Jana: Moc času na sebe mi nyní nezbývá. Na prvním místě je můj manžel a naše tři děti, na sebe často zapomínám... Ale snažím se to změnit a věnovat se více i sobě. Začala jsem třeba tím, že ráno nekoukám do počítače a mobilu a místo toho si zacvičím nebo něco přečtu.

Je něco, co vás během podnikání překvapilo (ať už pozitivně nebo negativně) – něco, co jste na začátku vůbec nečekaly? 

Jana: S Majdou jsme se svorně shodly, že nás překvapuje, že nás stále něco překvapuje. :) 

Máte nějaké vzory? Kdo nebo co je pro vás inspirací?

Jana: Já velké vzory nemám, inspiraci nacházím všude kolem sebe… Ale Majda je pro mě inspirací, její klid a pohoda, jak si umí říct "dost", to já neumím! A z firem se mi líbí třeba Anna Marešová se svojí značkou Whoop·de·doo.

Majda: Já se ráda inspiruji u ostatních značek spodního prádla, mám ráda Chantelle, Palmers, Chite Milano, Agent Provocateur...

Jak dlouho trvá, než mohou kalhotky spatřit světlo světa?

Jana: Od návrhu po finální výrobu zhruba rok. Někdy se zadaří a již po půl roce máme testovací řadu kalhotek.

Jak nejraději odpočíváte ve svém volném čase? 

Jana: Čtení, spaní a procházky!

Majda: Vaření, šití a sledování artových filmů.

Čím jsou SAYU kalhotky výjimečné? 

Jana: Merino, kvalita šití, střihy, materiály a pokročilá technologie, tím jsou kalhotky SAYU výjimečné.

Jak velká je vaše SAYU sbírka?

Jana: Mám jich určitě alespoň 50! Stále testujeme nové modely, takže přibývají nové kousky, už ani nenosím jiné. Na denní nošení nosím brazilky nebo light kalhotky, osvědčily se mi i na cesty. Vyrábíme jen takové, které obstojí naše důkladné testování!

Jak byste popsaly SAYU, kdybyste mohly použít pouze 3 slova? 

Jana: Kvalita, luxus, pohodlí.

Majda: Kvalita, design a merino

Změnil se za ty 3 roky váš vztah jako (skoro)tchyně a (skoro)snachy?

Jana: Náš vztah se zlepšil a prohloubil, mám pocit, že jsme kamarádky. Tak doufám, že si to myslí i Majda. :)

Majda: Změnil se diametrálně, určitě je to jiné, než kdybychom se viděly jednou za dva měsíce na rodinné návštěvě. Fungujeme společně výborně!

Zakladatelky SAYU Jana Mohlová a Magdaléna Gucfová

Kde vidíte sebe a SAYU za 5 let? 

Jana: Budu pracovat asi tak o polovinu méně a SAYU vidím jako jednu z nejvýznamnějších značek vyrábějící luxusní menstruační kalhotky v Evropě!

Majda: Vidím to stejně jako Jana, jen tedy ještě doplním, že jedním z klíčových cílů podnikání je samozřejmě finanční zabezpečení naší rodiny. 

Děkujeme Janě s Majdou za rozhovor a přejeme jim i SAYU hodně úspěchů, tisíce spokojených zákaznic, mnoho inspirace a spokojenosti jak v pracovním, tak v osobním životě. :) 

Zpět na Všechny příspěvky