Prapůvodním impulsem k vytvoření vlastní značky byla takzvaná “díra na trhu”. Když jsem se v roce 2018 sháněla po menstruačních kalhotkách, nenašla jsem žádné dostatečně krásné, kvalitní, příjemné a ještě k tomu dostupné u nás v Česku. Tehdy mého manžela napadlo, že jediným řešením bude vyrobit kalhotky vlastní. Ano, byl to vlastně nápad mého muže!
Poté, co jsem se pro podnikání rozhodla, oslovila jsem přítelkyni svého nejstaršího syna, Magdalénu Gucfovou, která v té době studovala textilní fakultu Technické univerzity v Liberci a umí skvěle pracovat se střihy. Máme podobný vkus a nároky na kvalitu. Mého bratra Pavla vize podnikání také nadchla. Věděla jsem, že bude ochotný investovat a zapojit se jako ekonom firmy. Oba neváhali a šli do toho se mnou. Samotný rozjezd firmy trval asi rok a bylo to krásné, napínavé období. Oslovovali jsme dodavatele, výrobce, kreslili jsme návrhy kalhotek, ke kterým pak Majda vytvářela střihy. Vznikaly první vzorky – to nás bavilo ze všeho nejvíc – napětí při vybalování krabic s vysněnými kalhotkami.
Začátky podnikání - Jana Mohlová a Magdaléna Mohl
V další fázi probíhal výzkum a testování na Liberecké univerzitě. Skrze tuto spolupráci vznikla jedinečná funkční membrána SAYUtech, díky níž jsou naše kalhotky tak komfortní a spolehlivé. Je výjimečně prodyšná, je lehká a splývá jako hedvábí, zároveň je nepropustná, což zajišťuje komfort při nošení.
Vývoj pro SAYU zajišťuje vedoucí Katedry hodnocení textilií Ing. Roman Knížek, Ph. D., MBA.
Max, můj syn, navrhl webové stránky a logo firmy, do kterého zapracoval symbol ženského klína s kapičkou. Dcera Fiona zase pomohla rozjet sociální sítě, také figurovala jako modelka. Před kameru jsme se postavily i my, zakladatelky firmy. Nechtěly jsme na fotkách dokonalé modelky, ale skutečné nevyretušované ženy, tím podpořit hnutí body positivity, které v té době bylo v plenkách.
Focení v showroomu SmetanaQ - Fiona a Jana Mohlovy, Magdaléna Mohl
Myšlenkou našeho podnikání není jen byznys a kreativita, ale i větší přijetí menstruace jak ženami, tak i společností. Chceme, aby se nositelky našich kalhotek cítily i během dnů, kdy jim není dobře, krásné a v bezpečí. Ženám, handicapovaným inkontinencí, naše kalhotky také přinášejí větší sebevědomí.
Používání menstruačních kalhotek je prospěšné i z hlediska životního prostředí, zamezuje vytváření jednorázového odpadu. Menstruační kalhotky přináší větší nezávislost a pohodlí, přitom v péči a používání jsou velice jednoduché.
Za 5 let našeho podnikání se naše kalhotky staly pro mnoho žen “must have”. Prodali jsme skoro 100 000 kousků a dostali mnoho zpětných vazeb, že díky kalhotkám už pro ně menstruace není něco, co musí přežít, ale naopak se na menstruaci spojené s naším prádlem těší, stává se zážitkem. Také nám hodně žen píše o celkovém zlepšení komfortu a zmírnění menstruačních bolestí. Zakládáme si na osobním, vstřícném a zároveň odborném zákaznickém servisu, v jehož rámci se ženám věnujeme a zabýváme se jejich podněty. Proto se k nám vrací každá druhá zákaznice a máme nízké procento reklamací a vratek.
SAYU v magazínu Vogue, New beginnings, září 2021
Na sociálních sítích nás uživatelky pravidelně hodnotí jako nejlepší kalhotky dostupné na českém trhu.
Od roku 2022 máme stránky ve slovenštině a němčině s platbami v EUR.
Co plánujeme?
- Nové střihy, materiály a funkční vychytávky.
- Pokračovat v dalším vývoji s Technickou univerzitou v Liberci.
- Rozšiřování sortimentu o homewear, rozšíření sortimentu nemenstruačního spodního prádla.
- Funkční podprsenky.
- Rozšíření sortimentu plavek.
- Pánské funkční spodní prádlo.
- Expanze na evropské trhy.
Co nového zatím přinesl rok 2024?
- Dva modely inovativních menstruačních plavek.
- Nemenstruační prádlo komfii by SAYU.
- Merino tričko s dlouhým rukávem.
- Sáčky na praní a funkční taštičku.
- Letos zatím celkem 9 novinek: například krajkové brazilky, Hi cuty tělové a šedomodré, inovovaná verze modelu s transparentními boky a další modely menstruačních kalhotek.
Hladký model menstruačních plavek a model s transparentními boky